reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Andrej Valentiny

Andrej Valentiny

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Autor je zástupcom šéfredaktoravirtuálneho časopisu GUPKA (gýčovo úderné periodikum konzumnéhoasociála).Časopis od svojho založenia dlho nevyvíjal aktívnu činnosť, od 14. 06. 2007 je však všetko inak. Jedine, že by nie. Zoznam autorových rubrík:  GUPKA EgocentrikGUPKA CucfľakGUPKA VýlevkaGUPKA HebedoGUPKA ZásmažkaGUPKA KrompáčGUPKA PoklopGUPKA ŠušeňGUPKA MäkčeňGUPKA ČrpákGUPKA SpúšťRádio Slobodný TekovTV HľuziakSúkromnéNezaradené

reklama

GUPKA Výlevka

Vozeň číslo 10 a 3/4

Andrej Valentiny

Vozeň číslo 10 a 3/4

Z akéhosi veľkopanského vrtochu som sa v poslednom čase pri ceste rýchlikom vždy rozhodol si prikúpiť rezerváciu na miesto, ľudovo nazývanú miestenku. Že čo ja sa na staré kolená stresovať budem, či ma niekto z miesta nevyhodí, to ja budem z miesta ľudí vyhadzovať a aspoň si precvičím asertivitu.

  • 11. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 28 867x
  • 133
Teória úzkeho diapazónu

Andrej Valentiny

Teória úzkeho diapazónu

Predstavme si ženu, nazvime ju Hortenzia, ktorá postupne chodila s troma chapmi, najprv s Pankrácom, potom Servácom a nakoniec s Bonifácom. Pankrác sa k nej správal ako úplný odľud, Servác neutrálne a Bonifác ako vyložený dobrák. Teraz si predstavme, že počas chodenia s každým z nich nastala postupne tá istá situácia, nákup záclony, ktorý vždy prebiehal tak, že naša recipientka ožmolila 147 vzoriek, aby nakoniec vzala tú, čo držala v ruke ako prvú. Následkom prežitej tortúry si Pankrác, Servác aj Bonifác odfúkli a zagúľali očami (nie naraz, samozrejme, ale postupne, každý vo svojom období). Ako asi zareagovala Hortenzia na každého z nich? Takto: Odľudovi Pankrácovi s úsmevom vľúdne povedala "Ale no tak nefuč, veď to netrvalo zas tak dlho", Servácovi menej vľúdne, ale celkom neutrálne bez hnevu povedala: „Nefuč." a dobráčisko Bonifác si vypočul prednášku o tom čo ona pre neho robí a ako on nevie vydržať ani jedno hlúpe vyberanie záclony a následne sa s ním rozišla. Prečo k tomu došlo, na to dáva odpoveď teória úzkeho diapazónu.

  • 1. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 859x
  • 12
So zetkom na zadku

Andrej Valentiny

So zetkom na zadku

Či to bolo hnusným počasím alebo len taký rozmar už si nepamätám, no minulé leto som zistil, že ma jazdenie na bicykli už až tak nebaví a vyvstala u mňa silná neodolateľná žiadza kúpiť si auto. Rozmýšľal som dlho aké. Keďže som boháč a mám dobrý vkus, chcel som niečo, čo má štýl, niečo, na čo pôjdu baby ako muchy na exkrement, najlepšie niečo, čo navrhol svetoznámy dizajnér. Napokon som našiel, čo som hľadal. Auto navrhol sám Nuccio Bertone, je to zrelý veterán so šarmom, preto sa ku mne dokonale hodí.

  • 6. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 942x
  • 89
Priekopníci absurdného humoru

Andrej Valentiny

Priekopníci absurdného humoru

Za priekopníka absurdného humoru sa dosiaľ vďaka jeho všeobecnej popularite mylne považovalo britské zoskupenie zvané Monthy Pythons. Existuje však ešte jedno zoskupenie, vo svete nie tak známe, ale svojim zmyslom pre absurdný humor vyššie uvedenú skupinu ďaleko prekonávajúce. Pochádza zo Slovenska a jedná sa o bridké zoskupenie zvané Železnice Slovenskej Republiky (ďalej aj "ŽSR"). Dovoľte mi predstaviť niekoľko ich najpodarenejších skečov.

  • 1. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 405x
  • 26
Nervydrásajúcich desať (Teror Top 10)

Andrej Valentiny

Nervydrásajúcich desať (Teror Top 10)

Vôjdem do miestnosti. Všetko navôkol vyzerá tak ako vždy, bzučiace počítače, vôňa kávy, porozhadzované papiere, bežný rozhovor sa plynule odvíja, keď vtom, podvedome vnímam zvláštny, nepríjemný až tiesnivý pocit, čosi ako migréna kombinovaná so skľučujúcou ťažobou absolútnej vyprahnutosti. Úplne mi to narúša myšlienkové pochody, odrazu nie som schopný sformulovať jednoduchú vetu, neviem sa sústrediť na obsah ani formu vypovedaného, všetko je prekryté tým príšerným pocitom. Opäť je to tu. Niektoré z rádií hrá overený hit. S hrôzou si uvedomujem, že som na cudzom území  a vypnutie toho zvukového teroru nie je vo sfére mojej pôsobnosti. Som bezmocný chrobák vydaný napospas parnému valcu.

  • 6. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 670x
  • 44
reklama
Zdĺhavá a tŕnistá cesta vedie k masochizmu

Andrej Valentiny

Zdĺhavá a tŕnistá cesta vedie k masochizmu

Niektorí sa tak narodia, niektorí sa musia k cieľu prepracovať. Cesta býva občas tŕnistá, no to nevadí, pre nás masochistov platí totiž princíp nevyvrátiteľného dobra: "Keď je dobre, je dobre a keď je zle, aj tak je dobre." Čujte príbeh, po prečítaní ktorého si niektorí z vás možno uvedomia, že sú tiež masochisti. Začína to zdanlivo od veci, ale nebojte sa, má to pointu. Jedine, že by nie.

  • 15. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 765x
  • 17
Kto sakra má tie peoplemetre?

Andrej Valentiny

Kto sakra má tie peoplemetre?

Poznáte takého niekoho v svojom okolí?  Ja teda nie. Existuje niekto reálny, človek s menom a priezviskom, rodným číslom a bydliskom, kto ho má, alebo v tomto prípade ide len o výbornú celonárodnú mystifikáciu?

  • 15. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 166x
  • 182
Kašpirovský a Komenský sa môžu schovať

Andrej Valentiny

Kašpirovský a Komenský sa môžu schovať

V piatok poobede som utekal z práce s vyvrtnutým členkom a seknutými krížami na vlak, ktorý ma mal odviesť domov, do rodného mestečka, kam som bol odvelený na nútené práce.

  • 13. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 712x
  • 28
Neberte nám Anču Prepichovú

Andrej Valentiny

Neberte nám Anču Prepichovú

K dielu Petra Pišťanka som sa dostal v období, keď sa zo mňa, gymnaziálneho bifľoša, stal vysokoškolský outsider potulujúci sa po brigádach a krčmách nižších cenových skupín, balansujúci na hranici vyhodenia zo školy. Sčasti vďaka tejto skúsenosti, ale oveľa viac kvôli tomu akým originálnym štýlom s osobitým humorom boli napísané, som sa do jeho kníh a postáv zamiloval. Nevystupovali v nich žiadne dokonalé bytosti, ani nijaké postavy, čo by sa na niečo hrali, netrčala z nich nijaká póza, všetky boli až surovo priame a skutočné.

  • 6. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 609x
  • 35
Hrdý vlastník ovčieho rúna z chemlonu

Andrej Valentiny

Hrdý vlastník ovčieho rúna z chemlonu

Moja babka je veľmi opatrný človek. Večer pri pozeraní telky, keď sa zíde celá rodina, sa zvykne aj pätnásťnásobne verbálne uistiť, či sme zamkli aj vpredu aj vzadu. Ak sa jej ubezpečenie nezdá dosť isté, sama pre istotu skontroluje všetky dvere aj okná, veď všetci zlodeji po zotmení číhajú v okolí nášho domu, aby sa mohli vrhnúť na naše početné majetky obrovských hodnôt a zmocniť sa ich práve vtedy, keď sa doma nachádza najviac ľudí.

  • 26. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 782x
  • 43
reklama
Krvák

Andrej Valentiny

Krvák

Nebolo to dávno, keď som mal ráno, pri pohľade na dátum neodbytný pocit, že mám niečo naplánované. Nevedel som chvíľu prísť na to že čo, ale potom mi svitlo.

  • 11. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 489x
  • 17
Môže mať aj auto zlú karmu?

Andrej Valentiny

Môže mať aj auto zlú karmu?

Mám pocit, že som môjmu kamarátovi Saturninovi nakazil auto zlou karmou. Začalo to takto zhruba pred polrokom. Ranné správy jednej regionálnej televízie priniesli o tejto udalosti nasledovnú správu, z ktorej sa zachoval tento doslovný prepis:

  • 28. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 882x
  • 57
Zakázané ovocie

Andrej Valentiny

Zakázané ovocie

Názov navádza myslieť si, že pôjde o ďalší článok o neprístojnostiach. Tentoraz ale nie, budem sa venovať prístojnostiam, hoci v čase, keď sa udiali, mali nádych ilegálnosti.

  • 2. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 097x
  • 93
Pamäť na somariny a boj so strachom

Andrej Valentiny

Pamäť na somariny a boj so strachom

Keby som vyrastal medzi indiánmi, nosil by som určite jedno z nasledujúcich mien: Ten, čo síce všade chodil načas, ale nikdy nebol v správnom čase na správnom mieste alebo Dlhodobo spútaný strachom, no a pre mojich indiánskych kamarátov z mokrej štvrte by som bol pravdepodobne Externá pamäť na somariny.

  • 22. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 373x
  • 60
Pod tým naším okienečkom (o Ujkovi)

Andrej Valentiny

Pod tým naším okienečkom (o Ujkovi)

Ujkom sme volali babkinho brata. Tej babky, čo mi dodnes robí inštruktorku v kurze sebaovládania. Ujko bol starý mládenec, vždy patril do rodiny a pomáhal vychovávať ešte moju mamu a jej bratov, keď boli malí. My so sestrou sme mali to šťastie, že sme sa narodili tak, aby sme ho ešte poznali a stihol vychovať aj nás.

  • 15. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 435x
  • 17
reklama
Tanec zo záznamu

Andrej Valentiny

Tanec zo záznamu

Úvodom treba povedať, že som o nasledujúcom zážitku už raz písal v skrátenej verzii, v diskusii pri jednom peknom článku o tancovaní od jednej z mojich obľúbených blogeriek, ktorá mimochodom začala povinnú školskú dochádzku v ten istý deň ako ja, ale v inom meste, ktoré sa ale tiež s najvyššou pravdepodobnosťou začína na písmenko P (Sculyová, neviem, či nie sme svedkami nejakého znamenia;). Ak ste to už niekto čítali, resp. vám to je povedomé, a nemáte radi deja vu, ďalej nečítajte, inak ho určite dostanete.

  • 3. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 573x
  • 0
Tri (krát dve) sestry

Andrej Valentiny

Tri (krát dve) sestry

Okrem zdravotných sestier sa sestry v prírode vyskytujú v dvoch formách, vrodenej a získanej. Získané majú ešte tri podkategórie, skutočná, virtuálna a sestra niekoho iného. Mne sa podarilo spoznať všetky formy.

  • 26. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 532x
  • 16
Wartburg je moja láska

Andrej Valentiny

Wartburg je moja láska

Ľudia sa zvyknú zaľúbiť do hocičoho. Zväčša do osoby opačného pohlavia, niekedy do osoby rovnakého pohlavia, do zvieraťa, občas do obľúbenej činnosti, občas aj do auta určitého typu. Ak je tým typom nejaké pekné, vychýrené auto ako napr. Ford Mustang, je to v poriadku. Čo však, keď sa objektom záľuby stane Wartburg 353 W a osobou, ktorého vášňou toto motorové vozidlo (netrúfol som si napísať auto) je, nie je nikto iný ako váš pôvodca, váš otec. Potom buďte normálny.

  • 16. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 813x
  • 44
Želstory

Andrej Valentiny

Želstory

Železničná romantika na trati Bratislava - Púchov a späť. Zahodené a nepremenené šance.

  • 9. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 057x
  • 27
Babkin kurz sebaovládania

Andrej Valentiny

Babkin kurz sebaovládania

Veľa ľudí v mojom okolí, takej pokojnejšej povahy, lepšie povedané takých, ktorých máločo rozhádže, spája jedna spoločná vec, a to, že boli vychovávaní starými rodičmi, teda najmä babkami, s ktorými žili v jednej domácnosti. Je to preto, lebo babky ovládajú umenie ako dostať človeka do varu a tým ho učia sebaovládaniu. Aj ja medzi takých ľudí patrím. Babka ma vychováva dodnes. Moja babka je model z roku 1921 a o tom, že sa vtedy robili veci dôsledne a s dôrazom na spoľahlivosť a trvanlivosť svedčí to, že sa babka dnes teší relatívne dobrému zdraviu a čipernosti má tiež na rozdávanie.

  • 3. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 723x
  • 135
reklama
SkryťZatvoriť reklamu